تبلیغات
ahmadrezarv - فرایند آهنگسازی
 
» تعداد مطالب :
» تعداد نویسندگان :
» آخرین بروز رسانی :
» بازدید امروز :
» بازدید دیروز :
» بازدید این ماه :
» بازدید ماه قبل :
» بازدید کل :
» آخرین بازدید :

   

فرایند آهنگسازی
پنجشنبه 26 فروردین 1395 ساعت 10:14 ب.ظ | نوشته ‌شده به دست محمد ترابی | ( نظرات )


فروش وی اس تی

ساختن آهنگ فرایند پیچیده ای است. جهت ساختن موزیک ، الهام گرفتن از هر چیز، اندیشه خلاق داشتن، ایده های خلاقانه را به موزیک تبدیل کردن و تبدیل این ایده ها به موزیک کارهایی هستند که در این بین باید انجام پذیرند.

جهت افرادی که در شروع کار هستند ، حالت روحی مهمترین علت ی است که آهنگ را تحت تاثیر قرار می دهد. چنانچه فرد خشم گین، شاد یا ناآسان باشد، موزیک تهیه و تولید شده او، این حالت را بازتاب خواهد داد. اوقات مختلف روز فصل های مختلف، موزیک سازی را تحت تاثیر قرار می دهند و همچنین حس ات هیجان و هرگونه تنشی که شاید در زندگی شما باشد. علت هایی که در زمان های مختلف موزیک سازی متاثر از آنهاست، زیاد ند این عوامل بیان می دارند که فرد در کدام حالت روحی قرار دارد. در ادامه گاهی از این عوامل بیان می شود.

رنگ ها

اگر موزیک ساز می خواهد آهنگ ی بسازد که حالت خاصی را بیان نماید باید رنگ متناسب با این وجود ت را تجسم نماید . به طور مثال رنگ نارنجی نماد انرژی و حرکت است. بعد از مدتی، شخص می آموزد حالت روحی خود را به سویی متمایل نماید که بتواند موزیک ی بسازد که نشان دهنده اندیشه ات ذهنی او باشد.


ساختن موزیک فرایند پیچیده ای است. جهت ساختن یک آهنگ ، الهام گرفتن از هر چیز، اندیشه خلاق داشتن، ایده های خلاقانه را به موزیک تبدیل کردن تبدیل این ایده ها به موسیقی کارهایی می باشند که در این بین بایستی انجام پذیرند.

جهت افرادی که در شروع کار هستند ، حالت روحی مهمترین علت ی است که موزیک را تحت تاثیر قرار می دهد. چنانچه فرد خشم گین، شاد یا ناآسان باشد، موسیقی ساخـته شده او، این حالت را بازتاب خواهد داد. اوقات مختلف روز و فصل های مختلف، آهنگ سازی را تحت اثر قرار می دهند همین طور حس ات هیجان هرگونه تنشی که احتمالا در زندگی شما باشد. علت هایی که در زمان های مختلف موزیک سازی متاثر از آنهاست، بسیار زیاد ند و این عوامل بیان می دارند که فرد در کدام حالت روحی قرار دارد. در ادامه برخی از این عوامل بیان می شود.

رنگ ها

اگر موسیقی ساز می خواهد موسیقی ی بسازد که حالت خاصی را بیان نماید می بایست رنگ متناسب با این حال ت را تجسم نماید . به طور مثال رنگ نارنجی نماد انرژی و حرکت است. بعد از مدتی، شخص می آموزد حالت روحی خود را به سویی متمایل نماید که بتواند موسیقی ی بسازد که نشان دهنده اندیشه ات ذهنی او باشد.

شخصیت

می دانیم که بازیگرها در حین ایفای نقش خود بایستی به داخـل نقش بروند. حس کردن حالت های مختلف رفتارهای مفرق به بازیگر یاری می نماید که وقت اجرای نقش شبیه فرد مورد نظر زندگی نماید . چنانچه فردی موسیقی ی برای یک شخصیت ویِژگزینشه می نویسد به این مفهوم است که وی را از طریق صدا و نوا توصیف می نماید . اگر موزیک ساز فرایند مشابهی را شبیه بازیگر دنبال نماید ، جزئیات پنهانی را که یاری به واقعی تر شدن موسیقی می نماید از هم می شکافد آهنگ دقیق تر و پرمفهوم خواهد بود.

طبیعت

خیلی ی از الهامات و نوگرایی ها از طبیعت حاصل می شود؛ از پرنده هایی که به واسطه آواز با رابطه برقرار می کنند تا ولوم خش خش برگ ها در اثر وزش باد.

بهره گیری از طبیعت راه فوق العاده ای برای جهت شروع موزیک سازی است؛ تلاش جهت رقابت با طبیعت روشی عالی برای ترکیب طبیعت فرد است، جهت مثال درامیختن با طبیعت در قالب یک نوا یا تم معین جهت بیان یک معنای روحانی مانند آواز پرندگان.

خاطرات

یک منبع عالی دیگر در عرصه موزیک سازی خاطرات فرد است. هیجان زیاد ی از طریق خاطرات وارد آهنگ می شود. چند دقیقه ای را بر روی قدیم تمرکز بکنید . سعی بکنید که خاطرات را با جزئیات کامل تصور بکنید . صداها، رایحه، رنگ ها آب هوا هر موضوعی که تصور زیبا یی به شما می دهد جهت ساختن موسیقی مناسب است.

این موارد تنها تعدادی از منابع می باشند که می توان از آنها الهام گرفت. موسیقی ساز تخیل را به کار می گیرد که پایانی ندارد.

مطلب بعدی که جهت ساختن آهنگ مورد نقد قرار می گیرد، نظریه موزیک است. آخرین موردی که فرد می خواهد برای ش پیش آید، اینست که تمام این ایده های خلاق را جهت آهنگ سازی داشته باشید، ولی کمبود دانش موسیقی شما مانع این امر شود. یک بازیکن راگبی می تواند پاس دادن خود را بازبینی بخشد، اما چنانچه قوانین گیم را نداند، قادر نخواهد بود به خوب ی گیم کند. همچنین آهنگ سازی به طور کامل در قید و بند قوانین موسیقی نیست، اما برای ساختن آهنگ می بایست نظریه موزیک را دانست. همان گونه که شاعر باید به زبان مسلط باشد تا بتواند شعر بسراید.

چند مورد از موارد کلیدی که فرد باید بداند و مرتبا دانش خود را در این زمینه بالاتر ببرد، عبارتند از:

یک. Staff (معرفت خطوط حامل یا خط سازهای کوبه ای)، Bar Lines (خط میزان )، Clefs (کلیدها مانند کلید سل، کلید فا، کلید دو)، Time Signatures (عدد های کسر میزان مانند 2/4، 6/8 و…)

دو. Note Values دیرند (ارزش زمانی نت ها مانند زمان نت سفید، سیاه، چنگ و…)، Rests (سکوت ها)، Phrasing عبارت بندی (از نظر اصرار بر روی کلمه خاصی در عبارت برای بیان منظور خاصی)، Rhythm وزن

سه. Articulation عبارت بندی و نوع بیان آهنگ با توجه به تکنیک های سازی (با توجه به امکاناتی که هر از سازها دارند)، Instrument Specific Techniques تکنیک های ویژه هر ساز مثل: Pizzicato [پی تزی کاتو] پیتزیکاتو (تکنیک به ارتعاش درآوردن سیم های سازهای زهی مانند ویولن، بدون استفاده از آرشه با یاری انگشت) و یا Con Sordino کن سوردینو (اجرا با مصرف از سوردین یا صدا خفه کن یا صدا کم کن)

چهار. Key Signature علامت های تغییر دهنده ( مانند بمل، دیز، بکار)، Circle of Fifths (عبارت پنج تایی)، Accidenti (ناگهان یا ناگهانی روبرو شدن با علامت های تغییر دهنده)، Cadense (آهنگ وزن، افول یا همان انتها دادن)

پنج. Major (گام ماژور)،Minor (گام مینور)، Diminished (گام کاسته)، Pentatonic (گام پنج صدایی)، Diatonic Scales (گام دیاتونیک)

شش. Modes (مدها)

هفت. Chords (آکوردها)، Extension (گسترش دادن یا بسط دادن گام)، Inversions (فاصله معکوس)، Sequence [سکو انس] سکونس (مرتب کردن یا همان همآهنگ کردن صداها، Arpeggios آرپژها (نواختن به ترتیب نت های آکورد متوالی از بالا به پایین یا از پایین به بالا)

هشت. Instrument Ranges محدوده صدایی ساز (محدوده ساز که می تواند چه نت هایی را اجرا نماید )، Timbers of each instrument [تمبر] تمبر صدایی هر ساز (آنچه باعث فرق در طعم لحن ولوم دو ساز می شود)، Difficult Areas of an Instrument سختی نواختن هر ساز از لحاظ چگونگی نوشتن نت و فرق ش با سازهای دیگر (جهت مثال فرق نوشتن نت جهت ساز کلارینت با ساز ترومبون)

اما ضروری نیست که موزیک ساز تازه کار از تمام این موارد اطلاع داشته باشد، اما عدم اطلاع کافی شخص به این مفهوم است که خلاقیت وی در صورت کمبود وسائل جهت ابراز آن تضعیف خواهد شد. موزیک سازان جوان می بایست از کتاب های نظریه موسیقی استفاده کنند. بررسی دقیق این کتاب ها، یادداشت برداری از نکات مهم و انتقال آنها بر روی کارت های فلش (کارت های کوچک یادداشت)، استفاده از برگه های امتحانی سال های قدیم نظریه موزیک برای خودآزمایی سنجش دانش پس کار بر روی موارد ضعیف تر، مصرف از CD های مناسب جهت تشخیص وزن و موسیقی صوت های حاصل از ترکیب نت ها، تمام موارد ی می باشند که در ارتقا دانش موزیک تاثیر گذار ند.

بالاخره آخرین پیشنهاد در این متن ، پویا نگه داشتن مقوله موزیک سازی است.

هدفتان این باشد که روزانه حتی قطعه کوتاه ایجاد کنید ، احتمالا قبل از خواب بتوانید انعکاس وقایع آن روز را در قالب موسیقی درآورید. تولید و ساخته های را با نیز ترکیب بکنید . برای ارکسترهای مختلف موسیقی سازی بکنید . موسیقی سازی چالشی است که اگر آن را پویا نگه دارید، تبدیل به مزیتی عالی خواهد شد و شما نمی دانید که شاید در این حین، شاهکاری بی شبیه خلق بکنید



می توانید دیدگاه خود را بنویسید
erectile dysfunction erection شنبه 22 تیر 1398 05:54 ب.ظ
can erectile dysfunction be corrected http://viagralim.us can erectile dysfunction be corrected !
Very descriptive article, I loved that bit. Will there be a part 2?
evildeity5840.soup.io سه شنبه 2 خرداد 1396 12:57 ب.ظ
I do not even know how I ended up here, but I thought this
post was good. I don't know who you are but certainly you're going to a
famous blogger if you aren't already ;) Cheers!
manicure جمعه 8 اردیبهشت 1396 11:29 ب.ظ
For most up-to-date information you have to pay a visit
internet and on world-wide-web I found this site as a finest web page
for most up-to-date updates.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر